Welcome, Guest. Please login or register.

Aquashop

ReefrooM

NewBlock

Pobednička fotografija ''Foto konkursa Januar 2018.''

 Lamprologus ornatipinnis (Cameron bay) člana ''Nzivkovic''

Author Topic: Tropheus duboisi  (Read 36587 times)

Offline Brca

  • Značajni član
  • ****
  • Posts: 389
  • S.S.K.
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #20 on: 15 December, 2010, 13:14:40 »
 Ja nikada nisam držao tropheuse,pa i nisam merodavan da sudim o bloatu kod tropheusa.
  Ono što zasigurno znam,jeste da se kod Malawi mbuna bloat NE PRENOSI,a bloatira riba koja se ili prejede ("mesa" pogotovo) ili je konstantno ugnjetavana ili je mi često "čačkamo",tj.premeštamo itd itd.Ja sam vrlo uspešno lečio bloat izdvajanjem obolele ribe u ranoj fazi bolesti (tj.čim se umiri,ne jede tj.pljucka hranu i pojavi se tanak beli izmet),blagim zamračivanjem aq.od oko 30 lit.,dizanjem temp.na 30.C i tretiranjem orvagilom.Ponavljam,nikada nisam imao masovno obolevanje od bloata.

Offline tangalawi

  • Početnik
  • *
  • Posts: 14
  • Aboleo Inimicus
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #21 on: 15 December, 2010, 13:33:17 »
Apsolutno se slažem sa uveženim kolegom. Nisam želeo da iznosim način na koji ja rešavam problem sa bloat-om jer to nije tema ali eto kolega je izneo jedan deo pa bih se samo nadovezao na priču ali oko prevencije bloat-a.

Nakon hranjenja riba obavezno zamračim akvarijum na 30 do 45 minuta kako najedene ribe ne bi bile pod stresom koji im priređuje dominanta riba. Kod Tropheus-a je to više nego čest slučaj gde dominantna riba nebitno da li je u pitanju mužjak ili ženka često ni nejede jer je opterećena svojom dominacijom i juri sve oko sebe kako bi se dokazala kao dominanta. Ovaj način prevencije koristim duže vremena i preporučio sam je nekim svojim prijateljima i poznanicima i od početka primene nijedna riba nije bloat-ovala što do tada nije bio slučaj.

Izvinjavam se što sam skrenuo sa teme ali poneo me predhodni post cenjenog kolege.

Offline RRRuki

  • Napredni član
  • *****
  • Posts: 649
  • What ever...
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #22 on: 15 December, 2010, 19:32:55 »
Bilo mi je mrsko da trazim ovde gde sam to vec jednom pisao pa sam uradio copy paste iz mog text documenta:

TROPHEUS
Pripadnike genusa Tropheus prati glas da je tesko uspesno ih odgajati… Pa ipak, poslednjih godina se dosta rasprostranio po akvarijumima u celoj Evropi pa i na nasim prostorima, a za to su najzasluznizniji odgajivaci - akvaristi koji su kao i svi entuzijasti tezili da usavrse svoj hobi i sebe u okviru njega.
Ribe iz roda Tropheus spadaju u porodicu Cichlidae, red Perciformes. Sama taksonomija roda Tropheus je veoma kompleksna i svakim danom se unapredjuje na osnovu ispitivanja DNK riba. Rec je o ribama koje su endemicne za jezero Tanganyika koje se nalazi u istocnom delu africkog kontinenta. Parametri vode jezera su: karbonatna tvrdoca 14 do 20 KH, ukupna tvrdoca 12 do 18 GH, pH vrednost 7,5 do 9,0 , temperatura 24 do 28 stepeni Celzijusa. Ove ribe nastanjuju celo jezero i srecu se u priobalnim zonama (neke vrste se srecu i na vecim dubinama) u kojima nalaze mesto za svoj rast, razvoj i razmnozavanje. Zbog cega bas priobalne zone? U njima se nalaze velike kamene povrsine, a posto je voda plitka i savrseno bistra, na kamenim povrsinama se stvaraju (nastaju) alge usled jake sunceve svetlosti. Alge su i primarni izvor hrane ovih riba, koje obrazuju velika jata i broje i vise stotina jedinki. Veoma su se prilagodili ovakvom nacinu ishrane i pravi su specijalisti za skidanje algi sa raznih povrsina. Tanganyika jezero ima veoma veliku povrsinu i kao takvo dom je mnogim vrstama riba, od kojih su neke veoma slicne ribama iz roda Tropheus, kako po pitanju ishrane tako i po pitanju izgleda. Tropheus-i su robusne gradje, krupnog i visokog tela. Usta su im blago okrenuta prema dole kako bi sitnim zubima lako i uspesno skidali alge. Peraja su kao mala leptirova krila, velasta i fantasticno odgovaraju takvom telu. Dorzalno i analno peraje imaju veliki broj zbica. U zavisnosti od geografskog varijeteta njihove boje cesto izgledaju i nestvarno i svaki je varijetet prica za sebe u pogledu obojenosti. Ona se toliko razlikuje medju varijetetima, od toga da ima i gotovo neuglednih riba za koje uopste ne bismo ni rekli da pripadaju rodu Tropheus, dok, sa druge strane, postoje varijeteti koje je priroda mastovito podarila velicanstvenim bojama…. Cesto se vode prave debate na temu koji je tropheus lepsi. Neko bi rekao: “Meni je ovaj varijetet najlepsi” , “…ne ja mislim da je ovaj drugi bolji, ima lepse uskladjene boje…” i tako u nedogled. A ja mogu da kazem da je lepota u oku posmatraca i da je svaka riba lepa na svoj nacin.
Kao sto je vec pomenuto, ove ribe obrazuju velika jata od vise stotina jedinki i kao takva, jata pruzaju sigurnost svakom njihovom clanu. Mada ova prethodna recenica zvuci nekako harmonicno, u jatima postoji i izvesna agresija. Od samog izlaska iz majcinih usta svaka riba zauzima svoje mesto u odredjenoj hijerarhiji u okviru jata. Naime, tacno se zna ko je najjaca riba i koja ima “pravo” na svaku zenku koja mu izgleda spremna za mrest. Takvi muzjaci imaju odomacen naziv “alfa” muzjaci…ali pravilnije je reci dominantni muzjak. Ta riba se krece graciozno kroz jato, ima “najbolje” mesto za mrest, svi mu se “klanjaju” tj. kada on naidje svaka riba koja se oseca slabijom od njega, skuplja peraja, “bledi” i obara telo tako sto okrece bok prema dole i pri tom se trese pokazujuci tako pokornost. Globalno gledano, dominantni muzjaci imaju sve povlastice koje moze muzjak imati u jednom jatu. Agresivnost Tropheusa je individualna i svaka riba se ponasa agresivno prema nekoj drugoj slabijoj…to pokazuje pravi karakter ovog genusa. Jednu koloniju mogu ciniti jedan ili dva muzjaka i dosta zenki.
Ishrana: zbog ove “stavke” u njihovom zivotu vecina akvarista se predomisli prilikom odlucivanja za nabavku Tropheusa. U prirodi, primarni izvor hrane su im alge koje skidaju sa povrsina koje su obrasle njima. Kada kazemo primarni izvor hrane to znaci da postoje i ostali. Jezero Tanganyika je jedna, prostim recima receno, pustara…pa ako uzmemo to u obzir, tesko da ce uvek gladnom Tropheusu promaci bilo kakva sitna vodena zivotinjica, a pre svega mislim na zglavkare i crve. Digestivni trakt ovih riba je veoma dug, cak i do cetiri duzine njihovog tela. U njihovim crevima zive paraziti koji su u ravnotezi sa imunim sistemom svog domacina i retko se desava da se prenamnoze. Zbog takvog odnosa i male kolicine bakterija, ribe stalno odrzavaju svoju otpornost snaznom u odnosu na brzo i eksplozivno povecanje broja bakterija; sa druge strane nikada nisu totalno imune na njih. Takav izbalansiran odnos najcesce narusi nepravilna ishrana. Tropheusi su ribe koje je priroda “naterala” da stalno jedu. Alge su izvor hrane koji nije mnogo hranljiv, odnosno nisu bogate mastima (koje stvaraju osecaj sitosti), pa zbog toga ove ribe neprestano traze hranu u priobalnim delovima jezera u kojima su stene obrasle algama.
Tropheus postaje polno zreo sa nekih 12 meseci zivota. Prve znake polne zrelosti muzjaci ce pokazivati vec sa 8 meseci, a to su ucestalo “igranje”, privlacenje zenki ka mestu za mrest, povecana agresija prema ostalim ribama. Sam tok mresta je slican kao i kod vecine ustonosa, muzjak i zenka plivaju u krug jedno za drugim. Mala razlika u odnosu npr. na mbune je ta sto muzjak zna ponekad da polozi ceo svoj bocni deo na podlogu prilikom udvaranja zenki i samog toka mresta. U pocetku, moze doci do “laznih mrestova” (ishod kada nema uopste polaganja ikre od strane zenke). Kasnije su moguce i varijante da se ribe izmreste, a da zenka cuva ikru u svojim ustima nekoliko dana, a zatim je ili proguta ili ispljune. To sve zavisi od starosti i iskustva zenke, mada nije pravilo. Zenka cuva ikru i mlade u ustima oko 28 dana, mada nisu retki slucajevi da pusti mlade i dan-dva ranije ili kasnije. Broj ikre se moze kretati od 2 pa do 20 i dosta su krupne. Zenke se ponasaju vrlo pozrtvovano prema svom porodu - kada ispuste mlade iz usta na svaki i najmanji znak opasnosti brzo ce ih pokupiti natrag. Kada mladi dovoljno odrastu, da ih majka vise ne moze pokupiti u usta, osamostaljuju se i brzo zauzimaju svoje mesto u jatu.
Prirodni neprijatelji…ah, zar postoji i tako nesto sto bi ovakvu lepotu pojelo ili ubilo. Kormorani, vidre, orlovi, covek….na sve nacine se ovi “mrski” neprijatelji trude da uhvate ponekog Tropheusa.
Jedna od najlepsih, najzanimljivijih i nadasve najtemperamentnijih riba koje se mogu cuvati u akvarijumskim uslovima. Moglo bi se reci da svaki primerak ima cud…nesto slicno coveku.
Za sada su samo nesto uzviseno za prosecnog akvaristu…sto zbog kompleksnog nacina gajenja, sto zbog visoke cene koju diktira ovo prvo navedeno. Mada, imam poverenja u odgajivace-akvariste, i sam cu se licno truditi da “buba” zvana Tropheus ujede svakog akvaristu i zarazi ga svom svojom lepotom, snagom, a u isto vreme i gracioznoscu i elegancijom, i na taj nacin ovaj segment ciklidaristike jos vise omasovi.
 
Tropheus duboisi, kao i svi njegovi varijeteti, cini liniju 10 u podeli Tropheusa i u okviru te linije postoji 5 varijeteta:karilani, kigoma, maswa, halembe i bemba. Akvarijum za drzanje se moze urediti po ukusu, ali sve u okvirima onoga kako izgleda dno u Tanganyika jezeru (posto poticu odatle), a ono je opet kao saharska pustinja. Dovoljno je imati podlogu od finog sljunka granulacije najvise 3 mm, kako se izmet ne bi zadrzavao na njoj, debljine par centimetara (ne vise od 3-4). Kao dekoracija se moze koristiti kamenje (stene), nista preterano, koje bi se raporedilo na suprotnim krajevima akvarijuma i koje bi sluzilo kao mesto za mrest i kao teritorija dominantn(ih)og muzjaka (a.k.a. markeri). U praksi se pokazalo da su ravnodusni prema biljkama i preporucujem Cryptocorine usteriana kao i Valisneria gigantea. Kasnije, kada dodje do mresta, te biljke ce sluziti kao barijera izmedju muzjaka, kao i utociste za zenke. Parametre vode treba podesiti da sto vise budu slicni onima kakvi su u jezeru - znaci temperatura vode na nekih 24-26 stepeni, pH koji je i najvise znacajan za njih bi trebao biti veci od 8,0 a najvise 8,5 pH i tvrdoca vode 12 do 20 GH. Potrebna je odlicna filtracija kako bi se ovakvi parametri podesili i sto je najvaznije odrzavali konstantnim, a pri tom nitrati i amonijak sveli na minimum, jer su velika opasnost po zdravlje ribetina. Dobro aerisana voda je takodje pozeljna. Stanovnici: sa Tropheusima se mogu drzati jos i Tropheusi. Nisam pogresio, iako mislite da jesam...mogu se drzati i vrste koje se mogu naci u tom jezeru, ali najbolje je drzati ih same, sve u zavisnosti od velicine akvarijuma. Po nekim dosadasnjim iskustvima odgajivaca Tropheusa, minimalna duzina akvarijuma je 120 cm jer su naucna istrazivanja dokazala da muzjak Tropheusa u jezeru juri drugog muzjaka ne vise od 1,2 m kroz vodu - kako je u akvarijumu to samo one znaju. NAPOMINJEM da je za drzanje Tropheusa potreban formiran i "zreo" akvarijum! Sta to znaci? Pa da je voda stabilna bez visoke koncentracije neorganskih materija, kristalno bistra, dovoljno turbulentna i obogacena kiseonikom. U akvarijumu od 120x50x50 tj 300 litara moze se drzati 25-30 duboisija. Sto je veca guzva bolje je, jer su posledice tuca izmedju riba ponekad smrtne (mada nemojte da vas to plasi). Odnos muzjaka i zenki nije toliko bitan kada je tolika guzva, ali je bolje da bude manje muzjaka, a posto nemaju, vizuelno, polni dimorfizam tesko je izbeci dosta muzjaka, pogotovo kada su ribetine male. Ono sto je uobicajeno kod Tropheusa je da ce postojati jedan muzjak koji je jaci od svih i koji "delje" sve redom...sve dok ne postane slabiji od nekog mladjeg cije vreme tek dolazi...
Obavezno menjanje vode jednom sedmicno u iznosu od bar 30% (mada nije pravilo, u sustini, potrebno je menjati vodu cim se nivo nitrata popne preko dozvoljene granice cija je vrednost gotovo 0!), kako bi se nivo nitrata i teskih metala doveo na najmanju mogucu vrednost.
Duboisi su tamne, gotovo crne boje kada su mali, sa biserno belim tackama po sebi. Kasnije odbacuju to odelo i oblace tamno, sa jasno vidljivom belom ili zutom crtom ili trakom (sve u zavisnosti od varijeteta) i glavom posutom plavim pepelom. Mogu narasti, mozda i najvise od svih tropheusa - od 10 do 16 cm. Drze se u grupi, sto je veca grupa manja je verovatnoca da ce biti zrtava usled neprestane agresije dominantnog muzjaka ( a sve u skladu sa velicinom akvarijuma!!!) Kao sto “rekoh”, nemaju polni dimorfizam, odnosno nema vecih spoljnih razlika izmedju muzjaka i zenke, osim sto se moze pretpostaviti da muzjak ima zadebljan gornji deo usta, nesto poput nosa; druga neka razlika je u obliku dorzalnog (ledjnog) i analnog peraja – naime, kod muzjaka su ta peraja spicastija i "velasta". Sve ove opisane razlike ipak mogu promaci i iskusnom akvaristi. Polnu zrelost dostizu otprilike sa nekih godinu dana kada se mogu videti prvi mrestovi. Sam mrest je veoma slican kao i kod svih ustonosa. Muzjak kada “oseti” da je zenka spremna za mrest, navodi je na svoje “gnezdo” kako bi otpoceo i sam cin mresta. On se odvija tako sto se muzjak i zenka vrte u krug, prateci i igrajuci jedno za drugim. Zenka ispusta ikru na podlogu i prilikom sledeceg nailaska preko nje uzima je u usta. Oplodnja se vrsi u ustima zenke, tako sto muzjak ispusta mlec dok zenka prati ustima analno peraje muzjaka. Zenka nosi mlade neke 4 nedelje. Po izlasku iz usta mladi su vrlo dobro razvijeni i odmah se pocinju samostalno hraniti. Vecina odgajivaca vadi mlade iz usta zenke vec posle 3 nedelje.
Za njihovu ishranu je najbolje koristiti fabricke hrane koje su pripremljene specijalno za ishranu herbivora, a postoje i one koje su spravljene specijalno za Tropheuse. Na domacem trzistu se mogu naci hrane renomiranog proizvodjaca Sera, a to su Flora, tabs sa spirulinom i Granugreen koje zadovoljavaju potrebe ovih riba. Dok su mladi, sve do neka 3 centimetra, pozeljno im je davati i artemiju kao i plankton (ali sve UMERENO!) od kojih ce se ribetine brze razvijati.
Kada se ispune svi uslovi preostaje samo uzivanje u carima koje ove ribetine mogu pruziti. Ne vole cesto brckanje rukama po akvarijumu i hvatanje mrezicom. Dovoljno je samo menjanje vode i mesecno sifoniranje podloge (kako bi se i svaka trunka prljavstine pokupila).
Po mom misljenju. za njihov pravilan uzgoj i razmnozavanje potrebno je ispuniti nekoliko sledecih uslova:
Perfektna filtracija (mada su neki dokazali da moze drugacije, nemojte rizikovati i uciti se na svojim greskama),
Najbolja hrana na trzistu (za Tropheuse naravno), mada je nase trziste siromasno dobrim hranama za ove vrste riba -mogu ipak dobro posluziti Sera Flora i Sera tabs sa spirulinom,
Akvarijum minimalne duzine 120 cm,
Grupa riba od najmanje 15-20 primeraka, a pozeljno je i vise,
Sve ostalo.


Ova slova koja su crvena se odnose na bloat...koji naravno nije prenosiva bolest odnosno zarazna ili virusna infekcija.
Salut from Loznica.

Offline tangalawi

  • Početnik
  • *
  • Posts: 14
  • Aboleo Inimicus
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #23 on: 15 December, 2010, 21:08:31 »
Vrhunski tekst, ni manje, ni više!

Offline ducia

  • Global Moderator
  • Veoma napredan član
  • *****
  • Posts: 1.730
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #24 on: 16 December, 2010, 07:58:24 »
  Ono što zasigurno znam,jeste da se kod Malawi mbuna bloat NE PRENOSI,a bloatira riba koja se ili prejede ("mesa" pogotovo) ili je konstantno ugnjetavana ili je mi često "čačkamo",tj.premeštamo itd itd.

Ovo potpisujem.
Is it wrong to be strong Brotherhood

Offline Slobodan

  • Značajni član
  • ****
  • Posts: 345
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #25 on: 16 December, 2010, 15:56:56 »
Ako je ovo tvoj tekst RRRuki onda svaka cast :)! Drzim duboisije i mrestim 5-6 godina, ali ovako kvalitetan i opsiran tekst nisam procitao (a veruj mi procitao sam puno) :)! Bravo majstore :cool:

Offline stojke

  • Napredni član
  • *****
  • Posts: 732
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #26 on: 16 December, 2010, 17:17:54 »
drug Ruki je stara  kajla koju treba ponovo pokrenuti u ciklidne vode posto vec  godinu dana nema akvarijum,tako da duze Ruki pali motor i pravi akvarijum

Offline brod

  • Napredni član
  • *****
  • Posts: 962
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #27 on: 16 December, 2010, 17:37:06 »
Jeste da nemam tropheus-e i da me jos uvek ne zanimaju ali ovaj tekst je za 5+

Offline RRRuki

  • Napredni član
  • *****
  • Posts: 649
  • What ever...
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #28 on: 17 December, 2010, 20:27:26 »
Da tekst sam licno ja pisao nakon godinu dana drzanja Tropheusa.....
I klasicnog gubitka od 20 komada ikola...sreca je te sam svoju gresku uvideo, popravio i od 2 ikole napravio jato od 16 komada....  :)
Samim tim i dosao sam na inspiraciju da napisem nesto, nadam se pametno, kako bi neki koji tek pocinju obratili paznju na osnovne stvari kojih se treba stvarno stogo pridrzavati kada su u pitanju Tropheusi... Primetili ste izbor hrane koji sam naveo, to je znak kada je text napisan. Sada su tu jos i Sak green, Tropicalovi spirulina i super forte... kao i JBL-ova hrana za Tropheuse.
Salut from Loznica.

Offline Dule1996

  • Napredni član
  • *****
  • Posts: 651
Re: Tropheus duboisi maswa
« Reply #29 on: 21 December, 2010, 20:09:50 »
Greska u pisanju: ovo mi je drugo jato a ne trece. Imao sam 12 kiriza i 10 duboisa. Uginulo mi je 5 kiriza i 3 duboisia kad sam pocinjao. Sad imam samo 10 duboisa, 7 kiriza sam menjao za aq :)

 

GUPI & Pet Svet
Welcome, Guest. Please login or register.
14 December, 2018, 08:19:45

Login with username, password and session length

RECENT POSTS

RECENT MALI OGLASI

RECENT MORSKA

RECENT ZABAVA

Members
Stats
  • Total Posts: 154930
  • Total Topics: 9363
  • Online Today: 80
  • Online Ever: 450
  • (01 July, 2007, 16:19:12)
Users Online
Users: 0
Guests: 59
Total: 59