Welcome, Guest. Please login or register.

Aquashop

ReefrooM

NewBlock

Pobednička fotografija ''Foto konkursa Januar 2018.''

Lamprologus ornatipinnis (Cameron bay) člana ''Nzivkovic''

Author Topic: LED rasveta za morski - iskustva  (Read 30393 times)

Offline acabgd

• Veoma napredan član
LED rasveta za morski - iskustva
« on: 09 January, 2013, 00:50:37 »
T5 je u ovom trenutku verovatno "najjednostavnije" svetlo za morske akvarijume kod nas, posto je dovoljno rasprostranjeno da je lako naci sve delove za njega, kao i same lampe.

Tacno pre godinu dana ja sam kao totalni laik za akvaristiku resio da se upustim u novu avanturu i to pravo u more, pa mi je samim tim bila potrebna informacija o rasveti. S obzirom da sam isao na nano akvarijum koji jedva da je imao 30cm sirine T5 svetla nisu bas bila optimalno resenje. Takodje, s obzirom da je sve za mene bilo novo, poceo sam i pre nego sto sam nabavio akvarijum da citam kakvi su trendovi i sta je najnovije u svetu akvaristike, pa sam tako dosao do ComboLED svetla koje sam na kraju i instalirao.

Rec je o sada vec popularnom 20W ComboLED sa Epistar cipovima i svetlom od 3 cipa sa 20500K i 6 cipova sa 453nm RoyalBlue svetlom. Meni se ovo svetlo na nano akvarijumu pokazalo fantasticno, dobra snaga, lepa boja i ono sto je najvaznije - SPS korali pod njim su rasli.

Nakon toga sam presao na standardne Cree ledove od 3W, NeutralWhite i RoyalBlue i sa njima nisam imao toliko uspeha. Moja pretpostavka je da su jednostavno bile prejake, cak iako to ocima ne deluje tako. Plavo svetlo se inace slabije registruje ljudskim okom i deluje tamnije nego sto zaista jeste, ali ga korali odlicno "osecaju", videli ga mi ili ne...